Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Firmy bez fantazie. Klienti před Vánoci nejčastěji dostávají víno

Magazín

  6:32
PRAHA - Láhev vína jednoznačně vládne žebříčku dárků, které si mezi sebou v předvánočním čase předávají firmy, jež spolu obchodují. Podle průzkumu společnosti Sodexo Benefity vymýšlení dárků není úplně oblíbenou činností především proto, že je těžké trefit se do vkusu svého obchodního partnera.
Degustace vína - ilustrační foto.

Degustace vína - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Na 87 procent respondentů výzkumu přiznalo, že nevhodně zvolené dárky darují zase někomu jinému, 12 procent je založí nebo vyhodí.

Podle průzkumu má 54 procent firem největší problém právě s tím, čím obchodní partnery obdarovat. Ve čtvrtině podniků mají zase potíž s tím, že se na dárku neshodnou. Každá pátá společnost si stěžuje na to, že dárky je třeba objednat hodně dopředu a jejich distribuce je složitá.

Nutné zlo

„Málokdo má tolik času na vymýšlení dárků a zná svého obchodního partnera tak, aby se mu trefil přesně do vkusu,“ uvedl Martin Kopřiva ze Sodexo Benefity.

Firmy tak řeší dárky často stále stejným způsobem, tedy láhví vína či jiného alkoholu. To v průzkumu uvedly dvě třetiny podniků. Dalším nejčastějším dárkem je reklamní dárek následovaný věcným darem či pozváním na oběd. Čtvrtina respondentů považuje vymýšlení dárků za nutné zlo. Pouze necelá desetina odpovědných lidí si vymýšlení dárků dokáže užít, naproti tomu další desetina tento úkol nesnáší.

Autoři: ,