Dělat reklamu rákoskám je jako rovnou vybízet k násilí na dětech, usoudila prokuratura.
Ruská restaurace si pořídila medvěda. Zákaznici ukousl ruku |
Obchod byl přinucen se kát, slíbit nápravu a hlavně odstranit veškerou reklamu na „žákovské rákosky“, které opěvoval jako „divoce rostoucí výchovný nástroj vhodný k vštěpení si znalostí, byť s vedlejším účinkem v podobě lehkého zrůžovění pokožky v případě správné aplikace“. Vždyť „rákoska osvěžuje mysl a oživuje paměť“, jak prý hlásal už věhlasný ruský učenec Michail Lomonosov.
V katalogu firmy sice toto zboží stále figuruje i s cenou 99 rublů (asi 36 korun) za kus, ale s poznámkou „není k dispozici“.
Na zboží, které se podle prodavačů prý těšilo velké poptávce „od lidí se smyslem pro humor“, upozornila prokuraturu oblastní zmocněnkyně pro práva dětí. Do knihkupectví se navíc pustil antimonopolní úřad kvůli podezření z porušení zákona o reklamě. Za to může hrozit firmě až půlmilionová pokuta (asi 180 tisíc korun).