24. července 2009 16:25 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Saúdská Arábie má novou miss, ale nikdo ji nespatřil

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 27Diskuse
Zahalená žena - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zahalená žena - ilustrační foto | foto: Shutterstock

RIJÁD Královnou krásy Saúdské Arábie se stala osmnáctiletá Aja Alí Mullaová. Při korunovaci nemusela odhalit tělo ani tvář, jelikož soutěž pátrala po kráse duševní.

K titulu patří 5000 rijálů (24.000 korun), šperky a také cesta do Malajsie. Informoval o tom dnes saúdskoarabský tisk.

Soutěž se konala od května v Safvě na východě saúdskoarabského království a přihlásilo se do ní přes 200 žen ve věku mezi 15 a 25 lety. Byl to teprve druhý ročník a ve srovnání s loňskem se vyznačoval vysokou účastí. Loni soutěžilo jenom 75 Saúdských Arabek.

Uchazečky musely prokázat oddanost k islámským hodnotám, a nepromenovaly se tady v plavkách ani večerních róbách. Mnoho akcí se ale konalo v čistě ženském prostředí, v němž účastnice mohly závoje i abáje odložit.

Jedna ze zkoušek testovala vztah mladých žen k matce. Každá z nich proto strávila pod dohledem porotkyň s matkou den na venkově.

Saúdskoarabský tisk nevysvětlil, čím se vítězka lišila od ostatních. Napsal pouze, že kromě finanční odměny Aja získala perlový náhrdelník, diamantový šperk a hodinky a taky poukázku na výlet do Malajsie.


Ukázka finalistek soutěže Miss Arab World roku 2007

V konzervativním arabském světě se moc soutěží krásy nekoná. Mezi nejodvážnější patří ta, která se pořádá v liberálním Libanonu. Soutěžící se tam objevují v televizi v jednodílných plavkách i oslnivých večerních toaletách a odpovídají na otázky, které mají prověřit jejich všeobecné znalosti i sebedůvěru.

V Saúdské Arábii by nic takového nepřipadalo v úvahu. Tamní soutěže krásy se týkají jedině koz, ovcí, velbloudů a dalších zvířat a jejich smyslem je podpořit chov.

ČTK, Lidovky.cz
  • 27Diskuse




RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.