Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Sex ve městě jde na dračku

Magazín

  9:05
NEW YORK - Nelze se divit tomu, že módní značky soupeří o to, aby se objevily v celovečerním filmu Sex ve městě. Poté, co paparazzi vyfotili Sarah Jessiku Parkerovou v sandálech od Diora během natáčení, byly tyto střevíce za několik dnů vyprodány.

Hrdinky filmu jsou ikonami módního průmyslu. foto: ČTK

Taška ve tvaru Eiffelovy věže posázená kameny značky Swarovski je zase jedním z bestsellerů na stránkách hollywoodské stylistky Patricie Fieldové. Film rozpoutal módní šílenství ještě před tím, než byl nasazen do kin – jeho premiéra je naplánovaná až na léto příštího roku.

Nejprestižnější módní značky a návrháři z celého světa strávili několik měsíců tím, aby si vyjednali co nejlepší prezentaci svých výrobků v tomto filmu. Snímek totiž vychází z populárního televizního seriálu, kde se odívání čtveřice hrdinek stalo jakousi módní biblí současnosti. Jak uvedl britský list Daily Mail, produkce filmu zaplatila na pojistném kvůli vypůjčeným šperkům a oděvům více než 20 milionů dolarů (na 370 milionů korun). Bezpečnostní opatření byla proti obvyklým filmovým produkcím čtyřnásobná – a to nikoli kvůli hvězdám, které ve filmu účinkují, ale kvůli luxusním modelům, které nosí.

Je to vlastně obchod výhodný pro obě strany. Díky střevícům od Manola Blahnika vypadá jedna z hlavních hrdinek Carrie skvěle, což zase zviditelňuje tuto luxusní obuv. Sarah Jessica Parkerová, která Carrie hraje, musela už od srpna chodit na zkoušky ke krejčím. Ve filmu totiž vystřídá 80 různých kostýmů. Jeden ze zasvěcených členů štábu říká: „Pokud někdo z týmu hlavní kostymérky filmu Patricie Fieldové zavolá, že potřebuje něco půjčit, tak, věřte nebo ne, skáče každý radostí. Je to jako výhra v loterii.“ Agentury, které se starají o strategii módních značek, jsou u příprav natáčení od samého počátku. Dostávají kopie scénářů, aby mohly posoudit, kde by našly příhodné místo pro svou prezentaci, a za svou propagaci filmovým studiím platí. „V současnosti je velmi důležité, aby filmy měly takové partnery. Natočit film je velmi nákladné, ale i propagace hodně stojí,“ říká Lori Saleová, která stojí v čele hollywoodské agentury ICM.

Zatímco u některých značek, jako jsou Marni či Yves Saint Laurent, je nabíledni, že patří k módní ikoně Carrie Bradshawové, je zde volné místo i pro další značky. Filmová produkce například souhlasila s tím, aby Carrie vyměnila oblíbený koktejl Cosmopolitan za campari, když dostala nabídku 500 tisíc dolarů. Takzvanému product placementu ve filmu se zkrátka daří. „Když se na film díváte, můžete si představovat, že jste jednou z postav i s jejím životním stylem. A reklama s tím počítá,“ říká Stephen Cheliotis, prezident Superbrands Councils. Producenti si jsou již teď jistí, že film bude hit.


Autoři:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!