Z výzkumu vyplynulo, že slevové portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků. Průměrná cena pobytu je 2900 korun.
Čech na cestách: Komfortní cestování zničilo kulturu v Thajsku. Čeká to i Bali |
Také podle ředitelky Slevomatu Marie Chytilové zákazníci na portálu často hledají inspiraci, kam vyrazit například na víkend. „Zatímco dříve jezdili Češi hlavně do vyhlášených lokalit a středisek typu Krkonoše. Nyní jsou tyto statistiky nakloněny více méně známým místům jako například Luhačovice, Dětenice či Adršpach, jak vyplývá z aktuálního trendu v letošním roce,“ okomentovala výsledky průzkumu.
Nakupování dovolené přes slevový portál není výsadou určité cílové skupiny. Pobyty nakupují na portálech starší i mladší páry, stejně tak rodiny s dětmi. Velmi často na portálech nakupují dovolenou i lidé z vyšších příjmových skupin.
Více než třetina české populace alespoň jednou nakoupila dovolenou v tuzemsku přes slevový portál. Průzkum rovněž ukázal, že 97 procent zákazníků by si dovolenou na slevovém portálu koupilo znovu.
„Tuzemské pobyty u nás dlouhodobě patří mezi vůbec nejoblíbenější nabídky. Pro penziony a hotely je to rychlý způsob, jak vyplnit kapacity v termínech s nižší obsazeností nebo o sobě dát vědět v začátcích podnikání,“ dodal obchodní ředitel vyhledávače slev Skrz.cz.