Diskuze
Stotříletý český učitel: Projektové vyučování? To jsme dělali už za Masaryka
Děkujeme za pochopení.
F. Klouček
Úžasný člověk
Pane učiteli přidal jste mi tolk optimismu do métolikrát zklamané duše.
Přeji ještě dalších 104 let.Vy si je zasloužíte.
František
J. Šrámek
Hlavní problém je jiný.
Studium na vysokých školách,mnohdy i na středních,není vedeno snahou něco umět.Hlavní snaha je mít příslušný papír a na jeho základě mít zaměstnání s co nejvyšším platem a nejmenší nutností práce.Kdysi žáci studovali s úmyslem někoho léčit,učit,něco konstruovat a vynalézat.Ale dnes?Zeptejte se studentů,co vám řeknou.
J. Votava
Re: Hlavní problém je jiný.
Ono pane Šrámku je to trochu v tom, jak jsou děti vedeni v rodině a potom škola samozřejmě nesmí jejich snaze nepodporovat.
Viděl jse přímo strašidelnou věc, kdy dvouletý kojenec byl odložen s nějakým CD přehrávačem a rodiče se bavili zcela jinak. Copak z takto vychovávaného jedince vyroste? Určitě ne čověk hloubavý a ochotný něco konstruovat a vynalézat, ale to škola za těch pár hodin denně nedožene.
J. Blažek
Vše už tu bylo
No vidíte, nic nového pod sluncem. Pořád se omílají slova jako reforma, modernizace výuky, diferenciace - a vidíte, ono už to tady bylo před 80 lety!
M. Frank
Takto myslet
a pozitivně působit v tolika letech, to je ohromující. Přeji panu učiteli vše nejlepší a hodně zdraví, je to skvělý člověk.
M. Westman
Úžasný člověk
to se hned tak nevidí a jaké pozitivní vyzařování jde z té fotografie. Krása.
Z. Válek
Naše školství se pohne k lepšímu teprve tehdy,
až bude zrušen kroužek nad " u ".
T. Řehák
Bravo !!!
Až mi skoro jde mráz po zádech. Takoví učitelé ale dnes existují určitě taky - povzbudit, pomoct, zviditelnit a dát prostor!
V. Kusý
Fantastické!
Proč nemůžeme navázat na tradice, které se nabízí? Asi schází takovíto PÁNI učitelé!
F. Eliáš
Samozřejmě
Za Masaryka neexistovaly výzkumné pedagogické ústavy, ve kterých dnes tráví svůj čas naprosto zbyteční absolventi oboru pedagogika. Lidé bez jakýchkoli zkušeností s výukou, kteří mudrují nad novými, jak oni tvrdí "moderními", vyučovacími metodami. Každý kantor je denně ve výzkumném pracovišti, ve své třídě, kde může v praxi zkoumat, jaká metoda vede žáky k lepšímu prospěchu. Vesměs se ukazují jako nevhodné ty, které vymysleli mudrlanti z pedagogických výzkumáků, které se později objeví v nové školské reformě.