Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Učitelé by mohli být bakaláři s pedagogickým kurzem, navrhuje NERV

Národní ekonomická rada vlády (NERV) chce vládě navrhnout, aby učitelům stačilo jen bakalářské vzdělání a pedagogický kurz. Zástupci rady to uvedli na dnešním semináři s tím, že za katedry by mělo zamířit víc odborníků z praxe.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K. Pořická

28. 2. 2011 23:36
Pamamtuji éru učitelů a profesorů a jejich bezprostředních

následovníků.Ti první neměli rudé knížky, ale vychivali mj.dva nositele Nobelovy ceny.než odešli do důchodu,stačili odchovat i řadu dobrých komanči nezkažených pedagogů dříve, než nastala všeobecná povinnost soudruhovat a mít pajdák.Tyto dvě generace vydržely ve školství tak max. do r. 2000 a jsou v důchodu. Žezlo ve školství naplno převzali souzi a soužky profesorky, ti kteří přežili i Husákovy čistky a jejich odchovanci.Výsledek jejich snažení, či ne/umění prokázal nedávný mezinárodní srovnávací test. Inu, jestli nebude základní vadítko spíše v těch, kteří ty vysokoškolské diplomy rozdávali a vesele rozdávají.

0 0
možnosti

T. Pansky

28. 2. 2011 19:57
NERV zavedeny ODS jako reakce na kritiku od CSSD v dobe ...

... zacatku krize je nesmyslnym organem - neni voleny a nema zadnou zodpovednost.  Pouze dela neco, co je v pravomocich a povinostech vlady.  Tohle je nebezpecny precedens.  Ono nemusi totiz zustat pouze u NERVu, mohou tu vznikat dalsi a dalsi pseudo-organy s nejasne definovanymi pravomocemi.  Ono uz tu totiz existuje cela rada jakychci fondu prelevajicich statni penize (dane) sem a tam a malokdo ma predstavu, kdo za co zodpovida a k cemu jsou penize pouzivany. 

0 0
možnosti

M. Kracík

28. 2. 2011 22:43
Re: NERV zavedeny ODS jako reakce na kritiku od CSSD v dobe ...

NERV pouze radí vládě, byl vládou k tomuto účelu vytvořen. Sám nerv si nic neschvaluje...

0 0
možnosti

T. Houška

28. 2. 2011 19:45
vzděláním to není

Dobrý učitel nevzniká tím, že to vystuduje a zestárne, jak nám ukazují odbory a tarifní tabulky. Dobrý učitel je ten, koho to baví, něco umí a nebojí se dělat víc práce než musí. Ten návrh není o snížení kvality učitelů, ale o snížení bazírování na jejich (doslova) formálním vzdělání.

0 0
možnosti

T. Jurčík

28. 2. 2011 23:29
Re: vzděláním to není

Pane Houško, bohužel většina těch, kdo něco umí, vydělává za obdobnou práci jinde mnohem víc než ve škole.

Dobrý učitel vzniká tím, že talentovaný mladý muž vystuduje vysokou školu (nemusí to být jen pedagogická fakulta, bývá to i absolvování jiných fakult na univerzitě), nastoupí nikoli do nějaké firmy, ale do školy. Během několikaleté praxe se z něj stává erudovaný pedagog. Vzhledem k perspektivě 25 tisíc měsíčně po mnohaleté praxi z nich ve škole zůstávají jen opravdoví pedagogičtí nadšenci. Těch je však velmi málo. Proto je tucet žen sotva jeden učitel, a to i ke škodě samotných učitelek, protože mladé drsňáky zvládají hůře než "chlapi".

To, že fakulty produkují nedostatečně připravené učitele, je důsledkem někdejších kádrovacích systémů, které před talentem upřednostňovaly ideologicky spolehlivé pedagoggy. Bohužel záhy po Listopadu byly tyto "pořádky" zakonzervovány nedomyšleným vysokoškolským zákonem.

0 0
možnosti

T. Jurčík

28. 2. 2011 17:06
Ještě rychleji po šikmé ploše?

Návrh NERVu, aby učitelům kromě základních škol, které podle něho potřebují učitele s magisterským vzděláním, stačilo bakalářské studium, doplněné pedagogickým minimem, je výplodem chorých mozků, jejichž hlavní starostí je ušetřit na učitelských platech.

Uvědomujete si, pánové, že plánujete další zhoršení stavu učitelských sborů? Navíc v době, kdy ani vysokoškolské vzdělání není v důsledku mnohaleté devastace školství špatně placenými učiteli, na žádoucí úrovni? Mnoho bakalářů nedosahuje ani úrovně maturantů z předcházejících desetiletí. Do jejich rukou chcete vložit péči o to nejcennější, co každá, tedy i naše společnost má? A s tím i budoucnost naší země?

Postarejte se o omezení tunelování, zrušení akcií na držitele, jednoho z hlavních prvků korupčního jednání, atd. V tom případě nebudete muset hledat prostředky na nezbytné zvýšení investic do školství z HDP na průměr vyspělých zemí. Omezení korupce přinese do státní kasy řádově vyšší příjmy.

0 0
možnosti

F. Kusák

28. 2. 2011 16:50
Jakou má mít učitel kvalifikaci?

Podle mého názoru je situace v základním školství katastrofální. Totální feminizace a osnovy mimo realitu. Úroveň vzdělání neustále klesá a morálka a kázeň také. Přitom většina pedagogů má  pedagogické vzdělání dobré. Tak kde je chyba? Myslím, že je opravdu nutné, aby ve školách bylo více praktiků. Jak může někdo vyučovat  finanční gramotnost, když sám nezná rozdíl mezi debetní a kreditní kartou nebo není schopen vysvětlit jak fungují finanční toky. To samé v matematice nebo fyzice.  Takže jsem naprosto pro. Stovky vysokoškoláků po padesátce nemá práci a přitom ve školách učí lidé, kteří neví, jak funguje normální firma.

0 0
možnosti

P. Fiala

28. 2. 2011 16:28
Jazyky

Pokud nějaký jazyk povinně tak němčina. Proč?

Jaká je obchodní výměna a komunikace ČR s Německem? Neporovnatelná s ostatním státy. Čím lepši bude kommunikace s generálními dodavateli pro Čínu tím lépe. A univerzity v Německu mají stejný věhlas jako v GB či USA, určitě se nepřednáší anglicky. A po ukončení studia se více absolventů může snadno uplatnit v německých firmách a mohou tam dojet auty či vlaky za pár hodin.

0 0
možnosti