Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

‚V mém srdci je velká černá díra‘. Politici, vědci i umělci vyjadřují smutek nad Hawkingovým úmrtím

10:49aktualizováno  11:14
LONDÝN - Politici, vědci i umělci dnes vyjadřují smutek nad úmrtím britského fyzika Stephena Hawkinga. Britská premiérka Theresa Mayová ho na twitteru označila za brilantní a výjimečný mozek a jednoho z největších vědců své generace. Podle amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) byl „velvyslancem vědy“. Hawking zemřel ve středu ve věku 76 let v britském univerzitním městě Cambridge.

Stephen Hawking. foto: ČTK

„Profesor Stephen Hawking byl brilantním a výjimečným mozkem - jedním z největších vědců své generace. Jeho odvaha, humor a odhodlání dostat od života co nejvíc byly inspirací. Jeho odkaz nebude zapomenut,“ napsala Mayová na twitteru.

14.března 2018 v 09:31, příspěvek archivován: 14.března 2018 v 10:43

Professor Stephen Hawking was a brilliant and extraordinary mind - one of the great scientists of his generation. His courage, humour and determination to get the most from life was an inspiration. His legacy will not be forgotten.

O Hawkingově smyslu pro humor se Mayová měla možnost sama přesvědčit například v roce 2016, kdy mu na slavnostní ceremonii předávala cenu za celoživotní dílo. „Každý den se zabývám složitými matematickými otázkami, nežádejte mě ale prosím, abych vám pomáhal s brexitem,“ řekl tehdy vědec předsedkyni britské vlády.

Hawking s manželkou Elaine.
Stephen Hawking.

NASA na svém twitteru Hawkinga označila za „velvyslance vědy“. „Jeho teorie odemknuly vesmír možností, který my a svět objevujeme. Kéž by si dál létal jako superman ve stavu beztíže, jak jsi řekl astronautům na vesmírné stanici v roce 2014,“ napsal americký úřad.

14.března 2018 v 06:06, příspěvek archivován: 14.března 2018 v 10:43

VIDEO: Remembering Stephen Hawking, a renowned physicist and ambassador of science. His theories unlocked a universe of possibilities that we & the world are exploring. May you keep flying like superman in microgravity, as you said to astronauts on @Spa

Remembering Stephen Hawking, a renowned physicist and ambassador of science. His theories unlocked a universe of possibilities that we & the world are exploring. May you keep flying like superman in microgravity, as you said to astronauts on @Space_Station in 2014 https://t.co/FeR4fd2zZ5

„Inspiroval generace, aby se dívaly za hranici naší vlastní modré planety a rozšiřovaly pochopení vesmíru,“ napsal na twitteru britský astronaut Timothy Peake.

14.března 2018 v 07:51, příspěvek archivován: 14.března 2018 v 10:44

He inspired generations to look beyond our own blue planet and expand our understanding of the universe. His personality and genius will be sorely missed. My thoughts are with his family. BBC News - Stephen Hawking dies aged 76 https://t.co/YOuoA6rfzP

„Přišli jsme o kolosální mysl a skvělého ducha,“ reagoval na Hawkingovu smrt tvůrce World Wide Webu (www) Tim Berners-Lee.

14.března 2018 v 05:32, příspěvek archivován: 14.března 2018 v 10:44

We have lost a colossal mind and a wonderful spirit. Rest in peace, Stephen Hawking. https://t.co/ectv7r4UIm

„Profesor Hawking byl ojedinělou osobností, na kterou se bude s vřelostí a láskou vzpomínat nejen v Cambridge, ale po celém světě,“ napsal profesor Stephen Toope, vicekancléř univerzity v Cambridge, na které Hawking působil.

14.března 2018 v 05:25, příspěvek archivován: 14.března 2018 v 10:46

Farewell to Stephen Hawking, the most intelligent guest star in the brief history of The Simpsons https://t.co/po3fIHgEdh

Na Hawkingovu smrt reagovala také řada osobností ze světa populární kultury. „V mém srdci je velká černá díra,“ napsala například zpěvačka Katy Perryová. Jeden z producentů amerického seriálu Simpsonovi Matt Selman označil Hawkinga za „nejinteligentnějšího hosta z řad celebrit v krátké historii Simpsonových“. Svůj příspěvek Selman doprovodil obrázkem ze seriálu, na kterém Hawking coby typická žlutá postavička popíjí pivo s Homerem Simpsonem.

14.března 2018 v 05:11, příspěvek archivován: 14.března 2018 v 10:45

there’s a big black hole in my heart hours before Pi day. Rest In Peace @Steven_Hawking... See you in the next ❤️

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!