Na přelomu října a listopadu loňského roku proběhl výzkum o nakupování na internetu realizovaný nezávislým nákupním rádcem Heureka.cz ve spolupráci s portály Aukro.cz a Obchodni-dům.cz, který byl proveden na reprezentativním vzorku čítajícím přes 20 tisíc uživatelů českého internetu. Jaké jsou jeho výsledky?
Lidé, kteří nenakupují na internetu, mají nejčastější obavy z toho, že budou mít v budoucnu problémy s reklamací nebo zárukou zboží koupeného přes internet (32 %). 14 % respondentů má potom strach ze ztráty svých peněž a dalších 13 % si myslí, že zboží vůbec nedorazí.
Přibližně 45 % odpovídajících, kteří na internetu dosud nenakupovali, věří, že ostatní tak činí hlavně kvůli úspoře financí a času. 16 % předpokládá, že ostatní lidé považují nakupování na internetu za riskantní nebo složité.
Naprostá většina odpovídající, kteří nemají s on-line nakupováním žádné zkušenosti, považují za důvod, který by je k nákupu přesvědčil, zejména nižší cenu (83%). 17 % uvádí rychlejší dodání zboží a cenu dopravného.
Většina Čechů se nakupování na internetu stále bojí
I přesto, že internet v České republice pravidelně používá více než polovina české populace, s on-line nakupováním má zkušenost pouze necelá třetina Čechů. Co je hlavní příčinou?
Bílé město ve Slezsku. Nenápadná Opava nabízí skvosty moderní architektury, které rozhodně stojí za vidění
O Peteru Higgsovi a jeho bosonu. Kde se vzal tento přelomový objev a proč mu říkáme zrovna božská částice?
Pravdu řekneme, až zvítězíme. Variace na Sofoklova Filoktéta je zoufalou obžalobu našeho světa
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!