18. prosince 2007 11:43 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Vyhraj sexy instruktora

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Soutěž o sexy instruktora | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Soutěž o sexy instruktora | foto: www.myswitzerland.com//šimon/LN

ŽENEVA Švýcarsko na letošní zimu připravilo sebevědomou reklamní kampaň, která má na alpské ledovce přilákat více mladých turistek ze sousedních zemí. Podle hesla, že sex a vše, co je sexy, zaručeně prodává, švýcarská organizace Switzerland Tourism nechala vyrobit a v okolních zemích rozvěsit reklamní plakáty a billboardy, na kterých pózuje do půl těla svlečený, opálený, svalnatý lyžařský instruktor na sluncem ozářené sjezdovce s alpskými vrcholky za zády.

Plakáty doprovází také televizní reklama, ve které jiného usměvavého instruktora následuje řetěz desítek mladých lyžařek-začátečnic. Reklamu budou vysílat televizní stanice v Británii, Německu, Francii a Itálii.


„Mottem této kampaně je, že Švýcarsko toho nabízí mnohem více než jen nádhernou zimní krajinu,“ řekla britskému deníku The Sunday Times Veronique Kanelová ze Switzerland Tourism.

Třešničkou na dortu kampaně za 300 milionů korun je soutěž o týdenní luxusní lyžařský kurz pod dohledem „nejvíc sexy soukromého instruktora“. Pro toho nejhezčího je možné hlasovat na internetových stránkách www.myswitzerland. com. Jedna z hlasujících žen pak podle serveru bude příští měsíc vylosována a vyhraje tak zmíněný kurz pod vedením vítězného instruktora. Pětadvacetiletý Toni Betschart, který se stal hlavní tváří (nebo spíše tělem) kampaně, říká, že se mu role „vyslance Švýcarska“ líbí a že rád „povzbudí lidi, aby s ním sdíleli jeho lásku k přírodě“.

Někteří mediální analytici ale varují, že nevhodné používání sex-appealu v reklamě může mít negativní účinky. Podle Joachima Netze z hamburské společnosti MediaAnalyzer švýcarská kampaň míjí svůj cíl, protože zaujme ženy mezi 16-25 lety, které nemohou příliš utrácet. Naopak ženám okolo třicítky, které disponují vyššími příjmy, by mohl tento způsob propagace připadat triviální.

Zabrali i dřevorubci Že takováto forma reklamy zaujme, si však Švýcaři ověřili už při Mistrovství světa ve fotbale, které se konalo v Německu v roce 2006. Na televizních kanálech ve Švýcarsku, Německu a Francii tehdy běžela reklama, která nabízela alternativní program pro „fotbalové vdovy“. Několikavteřinový klip představoval urostlé mladé Švýcary při výkonu „tradičních povolání“ - například farmáře dojícího krávu nebo dřevorubce. „Švýcarsko je země, kde muži stráví méně času u fotbalu a více času s vámi,“ zněl doprovodný komentář.

Video se setkalo s velkým ohlasem. Ze stránek Switzerland Tourism si jej tehdy stáhlo 100 000 lidí. Neexistují statistiky o tom, kolik turistek skutečně přijelo právě na základě této reklamy do Švýcarska. Podle zpravodajského portálu swissinfo však nečekaně přilákala na dovolenou do alpské země i hodně homosexuálů.

  • 4Diskuse




Najdete na Lidovky.cz